Artiklar
Ni känner säkert igen er. Vi producerar fler dokument och e-post idag än vi tidigare gjort. Vi ges fler och fler möjligheter att spara och dela dokument och information med varandra, och vi har ofta svårt att hitta dokument eller information och dela den med relevanta kollegor. Detta gör samarbetet i en verksamhet besvärligt, där det snarare borde vara enkelt och effektivt.
IntraNote lever på att ge verksamheter råd kring hur ni kan optimera dessa processer och vi har många års erfarenhet av att implementera värdeskapande lösningar. Vi vill gärna dela denna kunskap med er och förhoppningsvis inspirera er med ny kunskap och nya infallsvinklar på hur ni kan effektivisera er verksamhet. Vi publicerar därför löpande artiklar och ser fram emot att inspirera er.
Effektiva digitala samarbetsverktyg utnyttjar att medarbetarna är vana vid att vistas på sociala medier. När de i en arbetssituation söker och delar kunskap på samma sätt som de gör på exempelvis LinkedIn, ökar det produktiviteten.
Grundprinciperna för kommunikation på intranätet är inte mycket annorlunda än andra former för kommunikation – och ändå. Det är tre huvudrubriker du ska fundera på, oavsett vilken kommunikationsform du har tänkt dig.
Börja med att utgå från företagets strategi när du väljer vilket intranät du ska investera i. Parametrar som företagskultur, omställningar och specifika mål är avgörande för att få rätt lösning.
Det finns fyra frågor som återkommer varje gång när vi pratar om dataskyddsförordningen med företag.
Med DocuNote kan du enkelt hålla reda på personuppgifter och automatisera arbetsflöden så att du alltid kan vara säker på att du gör rätt.